ŠIFRY
START
Týmy dostaly na startu 4 šifry. Řešením každé z nich byla indicie ke startovnímu heslu, které bylo potřeba nahlásit organizátorům, aby tým získal polohu prvního stanoviště.
ŘEŠENÍ ŠIFRY
0a: Všechna slova jsou osmipísmenná a některá se velmi podobají slovu PALAPELI, které je taky osmipísmenné. Je tedy potřeba vzít písmena, která odpovídají písmenům ve slově PALAPELI. Jsou-li dvě vedle sebe, jedná se o čárku, je-li osamocené, jedná se o tečku. Každé slovo pak dává jedno písmeno v morseovce. Např. kAtAPuLt -> .-. -> R. Vyjde RESENI VITR.
0b: Obrázky je potřeba pojmenovat anglicky a z jejich výslovnosti odstranit t na konci. Vzniknou názvy anglických hlásek B (beat), R (art), N (ant), O (oat).
0c: Písmena je třeba seřadit zleva doprava podle toho, jaké části výhledu z hádeckého lomu odpovídají. Dvě V se částečně překrývají a řešením je tedy WALES.
0d: Písmena v šifře postupně tvoří abecedu, ty přebytečné dávají mezitajenku SPOJOVACKA CISEL. Spojení čísel od nejmenšího k největšímu vytvoří slovo OHEN
Čtyři indicie jsou tedy vítr, Brno, Wales, oheň
Řešení: DRAK
STATISTIKY ŠIFRY
Dorazilo týmů: 69 z 69 (100 %)
Skončilo týmů: 0 z 69 (0 %)
Použito totálek: 0 z 69 (0 %)
Nejrychlejší vyluštění: Obskurník (9 minut)
DISKUSE K ŠIFŘE